مدیریت | عضویت امروز: ۱۳۹۸ جمعه ۲۸ تير
نشست هنرمتعالی

  



نقد و بررسی
دسته بندي
<123>
منتقد؛ مسعود زارعیان:
  نقد فیلم "ماهی و گربه"
با عجله به سالن نمایش فیلم می شوم. سالنی با ظرفیت حدود 70 صندلی که در حال انفجار است. با زور وارد سالن می شوم و جایی پیدا می کنم تا لااقل ایستاده هم که شده فیلم را از دست ندهم
۱۳۹۲/۱۱/۲۱ :تاريخ

منتقد؛ مسعود زارعیان:
  نقد فیلم "متروپل"
مسعود زارعیان: امسال جشنواره ی اسم هاست تا جشنواره ی فیلم های خوب! ظاهرا دیگر باید قید توقعاتمان را از سینماگران نام آشنا بزنیم و چشم به جوانان بدوزیم. متروپل درباره رابطه زن و هوویش است که تقریبا از هیچ کدام چیزی نمی فهمیم.
۱۳۹۲/۱۱/۲۰ :تاريخ

منتقد؛ مسعود زارعیان:
  نقد فیلم "امروز" رضا میرکریمی
با نمایش فیلم "امروز" حالا سینمای رضا میرکریمی رسیده به ایده ای یک خط و ساده درباره راننده ی تاکسی که بطور اتفاقی زنی سوار بر تاکسی اش می شود و از او می خواهد به بیمارستان برساند.
۱۳۹۲/۱۱/۱۸ :تاريخ

منتقد؛ مسعود زارعیان:
  نقد فیلم "همه چیز برای فروش"
همه چیز برای فروش ساخته امیرحسین ثقفی ماجرایی کارگر جوانی به نام اکبر است که دغدغه اشتغال برادرش را دارد از طرفی برادر سربازش دچار حادثه شده و چشمش آسیب شدید می بیند
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ :تاريخ

فیلم دهلیز:
  نظر دکتر حداد عادل درباره فیلم دهليز
دکتر حداد عادل در یاداشتی درباره فیلم دهليزآورده است: دهلیز از نظر اخلاقی یک فیلم «پاک» است، با آنکه داستان فیلم می‌تواند زمینه‌ساز کشیده شدن فیلم به روابط غیراخلاقی و فساد و گناه شود، اما چنین اتفاقی در فیلم نمی‌افتد
۱۳۹۲/۶/۷ :تاريخ

بررسی فیلم راه بهشت/ مرتضی اسلامی فر:
  «راه بهشت»؛ تصويرگر تحول انسان فارغ از شعار و مستقيم‌گويی
«راه بهشت» به دور از شعارزدگی و بدون پرداخت مستقيم به دين اسلام و با پرداخت غيرمستقيم به تعاليم اين دين، تحول و تكوّن شخصيت‌ها را به تصوير كشيده است كه اين خصيصه اين فيلم را يك سر و گردن بالاتر از فيلم‌های مشابه می‌كند
۱۳۹۱/۱/۲ :تاريخ

نقد فیلم پرسه در مه/ مسعود زارعیان:
  رنگهای جادویی بال های شب پره
«پرسه در مه» دومين تجربه سينمايي بهرام توکلي، پس از فيلم تحسين شده «پابرهنه در بهشت» است. داستاني از زبان جواني به نام امين (با بازي شهاب حسيني) که به علت حادثه اي، در کما به سر مي برد. این فیلم به تازگی وارد شبکه خانگی شده است
۱۳۹۱/۱/۲ :تاريخ

نقد روزهای زندگی/ مرتضی اسلامی فر:
  «روزهای زندگی»، روايتی قدسی از فلسفه غالب بر جنگ تحميلی
«شيخ طادی» با شناختی كه از وضعيت جنگ دارد، در «روزهای زندگی» فلسفه غالب در جنگ تحميلی را به قدسی‌ترين شكل ممكن بيان می‌كند و به نحوی با فلسفه و نگرش انسان‌محور غربی كه در سينمای اسپيلبرگ و سينمای جنگ غرب حاكم است، مقابله می‌كند
۱۳۹۱/۱/۱ :تاريخ

نقد فیلم بوسیدن روی ماه/ مسعود زارعیان:
  تقدس زدایی مقدس
همایون اسعدیان در همکاری دوباره اش با منوچهر محمدی روزهای پایانی زندگی مادر شهیدی (احترام) را به تصویر می کشد که درگیر ایثاری دوباره است
۱۳۹۰/۱۱/۲۸ :تاريخ

نقد فيلم شور شیرین/ مسعود زارعيان:
  شیرینی که فرهادش را کشت
به همان اندازه که در دوره پیشین جشنواره فیلم فجر "سیب و سلما" مرا آزار داد، شور شیرین امسال کام مرا تلخ کرد و دور از انتظار ظاهر شد. این فیلم که به شخصیت شهید کاوه و مقاومت او در کردستان می پردازد، دومین اثر جواد اردکانی در سینمای جنگ است
۱۳۹۰/۱۱/۲۴ :تاريخ

نقد فیلم ندارها/ مسعود زارعیان:
  «رابين هود»هاي ايراني!
ندارها» دومين اثر بلند سينمايي «محمدرضا عرب» است که مي توان آن را يک سر و گردن از اثر قبلي او «آخرين ملکه زمين» بالاتر دانست. فيلم نامه اي نسبتا داستان گو و داراي نقاط عطف که البته از جهاتي با ضعف هايي روبه رو است
۱۳۹۰/۸/۵ :تاريخ

نقد فیلم اینجا بدون من / مسعود زارعیان:
  ناکامی آدم هایی شیشه ای
بهرام توکلی از آن جمله کارگردانانی است که توانسته در این سال‌ها به کیفیتی ثابت و قابل توجه در فیلمسازی دست پیدا کرده و سیر صعودی را طی کند. او در سه اثر خود نشان داده به خوبی با قواعد سینما آشناست و می‌داند چگونه از ابزار و امکاناتش کمک بگیرد تا بتواند دنیای درونی آدم‌ها را به تصویر بکشد
۱۳۹۰/۶/۴ :تاريخ

نقد فیلم لژیون/ جواد امین خندقی:
  جنگ فرشتگان و تولد منجی امریکایی
«اسکات چارلس استوارت» متخصص ویژوال افکت هالیوود، کارگردان این فیلم است. در کارنامه‌ی کارگردانی او فقط چهار فیلم سینمایی و کوتاه وجود دارد که «لژیون» مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود
۱۳۹۰/۶/۴ :تاريخ

نقد فیلم والس با بشیر/ جواد امین خندقی:
  سرپوشی بر ننگ‌های صهیونیسم
انیمیشن فیلم «والس با بشیر» مهم‌ترین اثر «آری فولمن» کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده‌ی چپ‌گرای اسرائیلی است. فولمن تا به حال موفق به دریافت هفده جایزه و پانزده نامزدی جایزه شده که بیست و چهار مورد از این افتخارات مربوط به همین اثر است
۱۳۹۰/۵/۲۲ :تاريخ

نقد فيلم اینجا بدون من/ مرتضي اسلامي فر:
  اينجا بدون مرد!
شاید تاکنون در ایران فیلمنامه های اقتباسی بسیاری تبدیل به فیلم شده و به نمایش در آمده است. و اگر نگوییم فیلمنامه اقتباسی در ایران روند ناموفقی داشته است بدون شک نمی توانیم بگوییم از جایگاه خوبی برخوردار بوده است
۱۳۹۰/۵/۱۸ :تاريخ

نقد فیلم/ جواد امین خندقی:
  جن‌گیری به سبک واتیکان
فیلم «تشریفات مذهبی» آخرین ساخته‌ی «مایکل هافستروم» نویسنده و کارگردان سوئدی است. هافستروم را پیش از این با فیلم‌هایی همچون «شرارت»، «1408» و «خارج از خط» می‌شناسیم
۱۳۹۰/۵/۱۲ :تاريخ

نقد فیلم/ جواد امین خندقی:
  شنل قرمزی هم منجی می‌شود!
کمپانی یهودی «برادران وارنر» اثری دیگر با مضمون آخرالزمانی روانه‌ی بازار کرد. «گردش شنل قرمزی» یکی از جدیدترین فیلم‌های این کمپانی در سال 2011 است. کارگردانی فیلم را «کاترین هاردویک»بر عهده داشته است
۱۳۹۰/۵/۲ :تاريخ

نقد فيلم/ جواد امين خندقي:
  جرمِ مسعود کیمیایی، ورود بی‌اخلاقی آزاد و نود درجه تب گیشه!
دمای هوای اتاق آپارات آن‌قدر بالا است که گمانم گپ و گفت‌مان را به شدت داغ کرد. بعد از اینکه از بحث‌های مربوط به پول‌های میلیونی پیش‌پرداختی به فیلم‌ها، باند بازی‌های روزمره، دوز و کلک‌های اکران و... گذر کردیم، در مورد جرم صحبت کردیم. اگرچه عامیانه و به اصطلاح کوچه‌بازاری صحبت می‌کرد
۱۳۹۰/۴/۳ :تاريخ

نقد فیلم اخراجی ها3/ مسعود زارعیان:
  موافقان و مخالفان اخراجیها بدانند
نمایش اخراجیهای3 از اواخر اسفند ماه 89 دوباره حرف و حدیث های متفاوت در جامعه سینمایی و غیر سینمایی را به راه انداخت. شروعی برای موضع گیری ها، دو دستگی ها و ... . هر گروه و طیفی به یک نحو در مقابل اخراجیها موضع گرفتند، برخی آن را شایسته تماشا ندانسته و و گاهی تحریم کردند و عده ای هم برای مقابله با این نوع نگاه تا توانستند از آن دفاع کردند
۱۳۹۰/۱/۲۲ :تاريخ

نقد فیلم کتاب ایلای/ مسعود زارعیان:
  فیلم «کتاب ایلای»
فیلم «کتاب ایلای» محصول مشترک کمپانی «برداران وارنر»و «کلمبیا پیکچرز»در سال 2010 است که در زمرة تولیدات آخرالزمانی هالیوود قرار می‌گیرد. کارگردانان فیلم «آلبرت»و «آلن هيوز»هستند كه آثاري چون «مرگ رئيس‌جمهور» و «از جهنم» را نیز در كارنامة هنري‌شان دارند.
۱۳۸۹/۷/۱۹ :تاريخ
<123>

کلیه حقوق سایت متعلق به هنر متعالی می باشد.
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.