مدیریت | عضویت امروز: ۱۳۹۸ جمعه ۱ آذر
نشست هنرمتعالی

  



مشروح اخــــبار
ارسال به دوستان  نسخه چاپی
به همت اداره هنر و رسانه:
 نمایش فیلم گشت ارشاد در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
سی امین نشست هنر متعالی"، جلسه نمایش و بررسی فیلم سينمايي "گشت ارشاد" شنبه 17 اسفندماه با حضور سعيد سهيلي كارگردان فيلم برگزار شد.
"سی امین نشست هنر متعالی"، جلسه نمایش و بررسی فیلم سينمايي "گشت ارشاد" شنبه 17 اسفندماه با حضور سعيد سهيلي كارگردان فيلم و مسعود زارعيان منتقد سينما برگزار شد. این نشست به همت اداره هنر و رسانه اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات خراسان رضوی ویژه طلاب حوزه علمیه مشهد و در محل سالن اجتماعات دفتر برگزار گردید. در ابتداي اين جلسه سعيد سهيلي كارگردان سينما با اشاره به عبور از خط قرمزهاي اعتقادي و تعريف آن گفت: گاه جامعه براي نيروي انتظامي يا پرستاران كلمه ي حرفه ي مقدس را به كار مي برند كه اين جاي سوال دارد. آيا غير از اعتقادات ديني ما چيز ديگري را مي توان مقدس دانست و حتي به آن نزديك نشد. دين ما براي آدمها و انسانيت ارزش قائل شده است و اجازه داده است در هر حالي حق را بازگو كنيم و من به عنوان فيلمساز وقتي با ناهنجاري هاي جامعه ام مواجه شدم از سينما كمك گرفتم تا بخشي از آن را بازگو كنم. وي در ادامه افزود: اساس سينما آيينه گي است در زماني كه بسيار از شغل هاي به ظاهر مقدس دچار آفت و آسيب شده است و هنرمند آن را گوشزد مي كند تا براي آن علاجي پيدا كنند. وي گفت: من نمي توانم درمان ارائه دهم و فقط به عيوب را بزرگ مي كنم مثل آينه ي محدب. پس از ايشان مسعود زارعيان رييس اداره هنر ورسانه ضمن اشاره به وجوه مثبت فيلم از جمله فيلمنامه گفت: اتفاقا مشكل اصلي فيلمساز عدم صداقت در رويارويي با اتفاقات جامعه است چرا كه در برخي جا غيرواقعي را واقعي نشان داده است كه همين موضوع موجب شده نقد عملكرد به توهين بدل شود و اشكالات در سطح بماند. او ادامه داد اگر فيلمساز زبان ديگري را براي بيان حرفش در فيلم انتخاب مي كرد شايد نتيجه ي بيشتري داشت اما اين فيلم گاه به ورطه شعارزدگي و سطحي نگري افتاده است. سعيد سهيلي در جواب به اين انتقاد گفت: وظيفه سينما سه چيز است: اول روياسازي يعني آرزوهاي دست نيافتني مردم را تصوير كند تا مردم حالشان خوب شود، دوم مشكلات جامعه را نشانه برود و گاه خوبي ها را نبيند و سوم تاريخ ايران و اسلام را بيان كند تا در ذهن مخاطب نقش ببندد. پس در اين حالت فيلمساز بايد مخاطب را به نقطه ي اميد برساند و از افسردگي او را برهاند و لذا در سكانس پاياني من از ريورس استفاده كردم كه تو به عنوان يك خلافكار مي تواني برگردي و زندگي ات را از نو بسازي. درپايان برنامه اين كارگردان سينما از طلاب حاضر در جلسه تشكر كرد و گفت سوالات صريح شما اصلا مرا نيازرد و قطعا براي فيلم بعدي ام دوباره در اين جلسه حاضر خواهم شد تا انتقادات شما را بشنوم. لازم به ذکر است؛ سلسله نشست های "هنر متعالی" با موضوع نمایش و بررسی فیلم های مستند و داستانی در جهت حساس سازی روحانیت نسبت به اتفاقات اخیر سینمای ایران و تاثیرگذاری و جریان سازی طلاب در عرصه سینما برگزار می گردد
تاريخ: ۱۳۹۲/۱۲/۱۷

کلیه حقوق سایت متعلق به هنر متعالی می باشد.
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.