مدیریت | عضویت امروز: ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد
نشست هنرمتعالی

  



مشروح اخــــبار
ارسال به دوستان  نسخه چاپی
منتقد؛ مسعود زارعیان:
 نقد فیلم "متروپل"
مسعود زارعیان: امسال جشنواره ی اسم هاست تا جشنواره ی فیلم های خوب! ظاهرا دیگر باید قید توقعاتمان را از سینماگران نام آشنا بزنیم و چشم به جوانان بدوزیم. متروپل درباره رابطه زن و هوویش است که تقریبا از هیچ کدام چیزی نمی فهمیم.
 

امسال جشنواره ی اسم هاست تا جشنواره ی فیلم های خوب! ظاهرا دیگر باید قید توقعاتمان را از سینماگران نام آشنا بزنیم و چشم به جوانان بدوزیم.

متروپل درباره رابطه زن و هوویش است که تقریبا از هیچ کدام چیزی نمی فهمیم. زن سابق مردی که حالا مرده است شخصی را اجیر می کند تا مایملک او را مصادره کند و به او برساند.

نهایتا پس از کلی کش و قوس غیرسینمایی زن دوم به سینمایی قدیمی به نام متروپل می رسد وآنجا دو جوان قرار است او را کمک کنند. در ادامه دعوای این دو جوان را با دارودسته مرد اجیر کرده می بینیم و همه ی این دعواها در قالبی کمدی به رابطه احساسی دو هوو ختم می شود. در همین لحظه است که جمعیت موجود در سالن با سوت و کف و به نشانه تمسخر اعتراض خود را به فیلمساز نشان می دهند و از اینکه کارگردان شعور مخاطب را به سخره گرفته است گلایه دارند.

زمانی برای جرم اثر قبلی فیلمساز نوشتم که کیمیایی از کارگردانان بزرگ سینمای ایران است که مسلط به زبان و دیالوگ نویسی است و فیلم های موفق او دارای قهرمانانی به یاد ماندنی اند و اما در جرم این ساختار قهرمان پرور به درستی رعایت نمی شود و فیلم موفق نیست. اما برای متروپل باید بگویم نه تنها فیلمنامه خوب و داستانی در کار نیست بلکه دیالوگ ها هم دیگر ارزش تماتیک و دراماتیکی ندارند و نمی توانند بار حسی صحنه ها را به دوش بکشند.

با رسیدن به تیتراژ پایانی فیلم چیزی جز ناامیدی برای تماشاگر نمی ماند و طرفداران هم حتی از آخرین اثر استاد ناراضی اند.

متروپل
 متروپل
تاريخ: ۱۳۹۲/۱۱/۲۰

کلیه حقوق سایت متعلق به هنر متعالی می باشد.
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.