مدیریت | عضویت امروز: ۱۳۹۹ جمعه ۲ آبان
نشست هنرمتعالی

  



مشروح اخــــبار
ارسال به دوستان  نسخه چاپی
 عرصه هنر به ويژه بازی‌ رايانه‌ا‌ی ابزاری برای انتقال فرهنگ شهدا است
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمايی از از چهار بازی رايانه‌ای حوزه دفاع مقدس گفت: در عرصه‌های هنر مانند فيلم، انيميشن، بازی و تمام شكل‌ها و قالب‌های ديگر بايد برای انتقال فرهنگ شهدا و مفاهيم آن كوشش كرد
بنياد ملی بازی‌های رايانه‌ای شب گذشته، هشتم آبان‌ماه، مراسمی با عنوان «شب پايداری» را با همكاری مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبيان برگزار كرد و با حضور سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام خاموشی، رئيس سازمان تبليغات اسلامی و جمعی از فرماندهان و رزمندگان عرصه دفاع مقدس همراه با دست‌اندركاران عرصه بازی‌سازی كشور در حوزه هنری از چهار بازی رايانه‌ای دفاع مقدس رونمايی كرد. سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اين مراسم گفت: شهيدان برای عزت و سربلندی و حفظ ايران جان خود را فدا كرده‌اند و لازم است امروز سخنان، اهداف و فعاليت‌های آن‌ها برای جوانان و مردم ايران و كشورهای ديگر نشان داده شود. حسينی حوزه هنر را ابزاری برای انتقال فرهنگ شهدا دانست و ادامه داد: در عرصه‌های هنر مانند فيلم، انيميشن، بازی و تمام شكل‌ها و قالب‌های ديگر بايد برای انتقال فرهنگ شهدا و مفاهيم آن كوشش كرد و نبايد نداشتن امكانات، بهانه‌ای برای كم‌كاری باشد؛ اگر كمبود امكانات دليل بود رزمندگان دفاع مقدس نيز نبايد می‌جنگيدند. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان كرد: واقعيت‌های جنگ به‌قدری زيبا و زياد است كه اگر كسی بتواند بخشی از آن را ترسيم كند برای تأثيرگذاری كافی است. نبرد الواتان درباره شهيد كاوه است، ولی از اين نمونه مانند شهيد صياد شيرازی و شهيد چمران كه می‌توان از فعاليت آن‌ها نيز در قالب هنر استفاده كرد. وی افزود: حماسه‌های باشكوهی در دفاع مقدس وجود داشت كه دنيای هنر ما نتوانسته است لحظه‌ای از آن را به تصوير بكشد، چهار بازی كه امروز رونمايی شد، گام‌های اوليه ما برای به تصوير كشيدن آن عظمت است و در سن كم كه شخصيت بچه‌ها شكل می‌گيرد و ديگران می‌خواهند با فرهنگ خود آن را شكل دهند چقدر خوب است كه با فرهنگ شهيدان شكل بگيرد. حجت‌الاسلام خاموشی، رئيس سازمان تبليغات اسلامی نيز در اين مراسم درباره بازی‌های رايانه‌ای گفت: بازی‌های رايانه‌ای يكی از محصولاتی است كه امروز برای مبارزه با فرهنگ انقلاب اسلامی طراحی شده است كه به عنوان محصولی تأثيرگذار از سوی بيگانگان در راستای اشاعه تفكرات آن‌ها ساخته می‌شود. حجت‌الاسلام خاموشی ساختن بازی‌های رايانه‌ای را مطابق فرهنگ ايران ضروری دانست و افزود: بعضی از بازی‌های خارجی درباره چگونگی فتح جزاير ايران بود، امروز ما بايد محصولی توليد كنيم تا از دفاع مقدس حمايت كند و در اين زمينه من به وزارت ارشاد به دليل اعمال مميزی و نظارت درست بر بازی‌های رايانه‌ای بيگانه تبريك می‌گويم. رئيس سازمان تبليغات اسلامی فروش بازی‌ها را لازمه ساخت آن‌ها دانست و تصريح كرد: توجه داشتن به دغدغه توزيع و فروش در كنار توليد اين‌ بازی‌ها ضروری است و با كنترل هزينه خواهيم توانست با همين محصولات بازار را تسخير كنيم و در آينده نيز به عرضه بازی‌های با كيفيت‌تر اقدام كنيم. وی بيان كرد: بازی‌های رايانه‌ای نبايد فقط فرهنگ زد و خورد را اشاعه دهند بلكه بايد فرهنگ ايثار و شهادت را در نرم‌افزارهای خود نمايش دهند، زيرا نبرد ما با تمام جنگ‌های ديگر متفاوت بود در تمام جنگ‌های كشورهای ديگر نيز خونريزی وجود داشت و بازی‌های داخلی بايد هدفمند باشند و حتی محيط آن مبين فرهنگ ما باشد. همچنين در اين مراسم بهروز مينايی، رئيس بنياد ملی بازی‌های رايانه‌ای اظهار كرد: در سال گذشته بازی گرشاسب را رونمايی كرديم، استفاده از موتور داخلی و به كارگيری نيروهای انسانی داخلی برای توليد اين بازی بود كه با وجود آن می‌توانيم ادعا كنيم بازی‌های توليد شده ما قابليت رقابت با آثار خارجی از مفاخر اين بازی‌ها محسوب می‌شود. مينايی خاطرنشان كرد: شايد بتوان به جرأت گفت به تصوير كشيدن اين حماسه باشكوه تا به حال با اين قوت حتی در فيلم‌ها و انيميشن‌ها نيز وجود نداشته است و با شكست حصر آبادان به نوعی موفق شديم به دفاع مقدس دين خود را ادا كنيم. يادآور می‌شود، در اين مراسم ضمن رونمايی از چهار بازی رايانه‌ای «نبرد خيبر»، «نبرد آلواتان»، «شكست حصر آبادان» و «چريك» توسط وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی از سازندگان اين آثار نيز قدردانی شد.
تاريخ: ۱۳۹۰/۸/۹

کلیه حقوق سایت متعلق به هنر متعالی می باشد.
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.