مدیریت | عضویت امروز: ۱۳۹۹ شنبه ۳ آبان
نشست هنرمتعالی

  



مشروح اخــــبار
ارسال به دوستان  نسخه چاپی
مقاله داود توحيدپرست:
 فيلمسازان بیت المالی
انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که به وقوع پیوست سینمای گذشته ایران آرام آرام جایش را به سینمای جدید پس از انقلاب داد

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که به وقوع پیوست سینمای گذشته ایران آرام آرام جایش را به سینمای جدید پس از انقلاب داد . اندکی از سینماگران موج نو و حقیقت گرای گذشته به خاطر ترویج خودآگاهی و جامعه آگاهی  و ستیز با ظلم و نابرابری به کارحرفه ای خود ادامه دادند اما دانشکده ها و آموزشگاه ها و مراکز هنری ، فیلمسازان جدیدی پرورش دادند که پس از انقلاب جملگی در حال کار و فعالیت می باشند.

به طور کلی انقلاب اسلامی ایران سه نوع فیلمساز تربیت کرد.

1 : فیلمسازان بیت المالی یا دولتی

2 : فیلمسازان مستقل یا غیر دولتی

3 : فیلمسازان نیمه بیت المالی یا نیمه مستقل

فیلمسازان بیت المالی یا دولتی ، فیلمسازانی هستند که" بند ناف "آنها را با پول بیت المال یا پول دولت بریده اند. این دسته از فیلمسازان آنقدر از پول بیت المال حیف و میل و آنقدر از پول دولت استفاده کرده اند و آنقدر فیلم دولتی و بی بو و بی خاصیت ساخته اند و آنقدر به" نام و نان و مواهب و امکانات" رسیده اند که خودشان نیز باورشان نمی شود که روز و روزگاری بتوانند فیلمی بسازند که هزینه آن فیلم از بیت المال مردم شریف و نجیب ایران نباشد...آنها فقط با پول بی زبان بیت المال می توانند فیلم بسازند.البته نه پولی که هزینه تولید تنها یک فیلم متوسط ایرانی است. کمترین هزینه تولید فیلم این دسته از فیلمسازان بیت المالی برابر با شش فیلم متوسطی است که دیگر فیلمسازان شریف  و مستقل کشور می سازند.

این دسته از فیلمسازان فقط فیلمساز بیت المالی یا دولتی هستند .اگر بخواهند راه و روش دیگری را یاد بگیرند راه و روش خودشان  که شگرد دارند را خیلی سریع فراموش می کنند. "مثل ماجرای کلاغ و کبک. "در مورد این دسته ازفیلمسازان ، ماجرای همسایه ها یاری کنید تا من شوهر داری کنم نیز صادق است.اگر همسایه ها و دولت کمک نکنند و پول هنگفت بیت المال را در اختیار اینها قرار ندهند ، جان می دهند اما فیلم نمی توانند بسازند.

فیلمسازان بیت المالی یا دولتی یک ویژگی مهم دارند. آنها مدام از اعتقادات و ارزش ها و اخلاقیات و مستحبات و انواع و اقسام فتنه حرف می زنند و در خواب و بیداری تبلیغ می کنند که فقط خودشان مومن و مسلمان و فیلمساز و هنرمند واقعی هستند و دیگران لادین و لامذهب و کافر و مشرک می باشندو بنابراین بی دینها و مشرکها حق استفاده از بیت المال را حتی به اندازه یک ارزن هم ندارند.جالب است که اگر تمام صحبت ها و گفتگوهای فیلمسازان بیت المالی را رصد کنید هرگز از عدالت و امامتی که عدالت گستر است و به جز مذهب پر افتخار شیعه ، هیچ مذهب دیگری ، این دو ویژگی ممتاز و جهانی را ندارد، یک کلمه هم از عدالت و امامت عدالت گستر حرف نمی زنند.

ویژگی دیگر فیلمسازان بیت المالی یا دولتی این است که با وجود بودجه های کلان و میلیاردی ، فیلم هایی تولید می کنند که به اندازه یک ریال هم به حال جامعه و کشور جمهوری اسلامی ایران سودمند نیست.آنها در عمل به شدت با الگو سازی از دین و مذهب و کشور و مردم مخالفند اما در حرف چنان زیبا سخن می گویند که نادان های مذهبی و خشک مقدس ها  تصور می کنند که اینان مومنان و معتقدان واقعی انقلاب هستند در صورتی که تاریخ سینمای ایران نشان داده که اینگونه نیست و این دسته از فیلمسازان فقط نقش مومنین و معتقدین را به شدت خوب بازی می کنند و اگرصدای انفجاری بشنوند فوری حالشان خراب می شود و به نزد مسئولین می روند و از مومن بودن خود اعلام برائت می کنند و فوری بار سفر می بندند و مردم و انقلاب را تنها می گذارند.

تعداد اعضای کانون کارگردانان سینمای ایران حدود دویست و سی نفر است و حداکثر این دسته از فیلمسازان بیت المالی سی نفر. دویست نفر از هنرمندان واقعی این دیار به نوبت و هر پنج سال یکبار،حداکثر پنجاه میلیون از دولت وام می گیرند که فیلم خوب بسازند که می سازند و در مقابل سی نفر ازهنرمندان دروغین ، میلیاردها میلیارد پول همه نهادهای فرهنگی و غیر فرهنگی را هرسال مال خود می کنند و دست آخر فیلم مزخرف و بی بو و بی خاصیت می سازند و مردم  را نیز از سینماها فراری می دهند. مسئولین دولتی و سینمایی نیز عین خیالشان نیست که عدالت از شعارهای اصلی و مهم آنها بوده است... 

سی و دو سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گذشته و این سی نفر در هر کجا و هر نهادی که پول اوپن و سرشار می داده حضور داشته اند و با وجودی که برای صد نسل بعد از خودشان نیز امکانات رویایی فراهم کرده اند ولی به گرگهای گرسنه و شیران درنده ای می مانند که به هیچ بنی بشری اجازه نزدیک شدن به این حوزه های آب و نان دار را نمی دهند و به نظر می آید که سند چنین مراکز بی پایان پول و ثروت را به نام آبا ء و اجداد خود به ثبت قانونی رسانده اند.

فیلمسازان بیت المالی یا دولتی ، ظاهری زیبا و لبخند مهربانی همیشه با خود دارند و" رو در رو" مدام از خوبی ها و فداکاری ها و کارهای خوب شما سخن ها می گویند اما در پشت این ظاهر زیبا و لبخند مهربان و تعریف ها و تمجید ها ، زبانی به شدت برنده و تیز و تهمت زننده و دروغگو دارند و در چشم به هم زدنی ، چنان نقشه ای برای نیستی و نابودی ات می کشند که ابلیس بزرگ به داشتن چنین شاگردان توانایی  با افتخار تمام" احسن الخالقین " می گوید.

ویژگی جدید فیلمسازان بیت المالی یا دولتی فامیل شدن با مسئولین دولتی یا غیر دولتی اما قدرتمند است.جدیدا مد شده است که برای استفاده تمام و کمال از بیت المال مردم نجیب کشور ، مامورانی را به استخدام در می آورند و از دور و نزدیک مسئولین و نوادگان آنها را رصد می کنند و با هزاران ترفند ، بساط فامیل شدن و فامیل بازی راه می اندازند و با این شیوه ، چاه نفت و گاز و طلا و مس و سنگ های قیمتی را به سوی خانه های خود هدایت می کنند و طبیعتا خود را همچنان ارزشی و انسان و مومن و دیگران را غیر ارزشی و حیوان و کافر می نامند و با این شیوه های ناجوانمردانه بیت المال را غارت می کنند. شگرد جدید فیلمسازان بیت المالی ، هم کاسه و هم پیاله شدن با مسئولین مهم و غیر مهم دولتی است.برآوردهای سنگین و چند برابر فیلم های متوسط که همیشه متعلق به فقط سی نفر می باشد را که نباید فقط  سی نفر بخورند. اینگونه که عدالت نیست. عدالت یعنی با هم خوردن و البته سر را به زیر برف کردن و خود را به نفهمی زدن که مثلا کسی نمی بیند... البته ممکن است کسی نبیند که اینگونه نیست و همه سینما و همه بخش ها در حال رصد و دیدن هستند اما به فرض کور بودن دیگران ، صاحب کسان و صاحب عصر و زمان که می بیند...  

درباره فیلمسازان بیت المالی و دو دسته دیگر و رابطه هر کدام از آنها با دولت محترم و عدالت محور آقای دکتر محمود احمدی نژاد سخنان عریان و بی پروایی خواهم گفت.چرا که شیعه مولا علی  و مولا حسین اگر اینگونه سخن نگوید و دیگران را هم به اینگونه سخن گفتن دعوت و تشویق نکند به یقین از شیعیان معاویه و عمرو عاص خواهد بود...

تاريخ: ۱۳۹۰/۲/۱۹

کلیه حقوق سایت متعلق به هنر متعالی می باشد.
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.